4022131402 |
Emociona, educa, creix! |
2018-2019 |
Assessorament. Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
2/10/2018 - 28/5/2019 (20 hores) de 18:30h a 20:00h |
|
C Cingle |
|
ctra. de Montcada, 512 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El desenvolupament de programes d’educació emocional,té un impacte positiu en l’alumnat. El coneixement de les emocions i de les estratègies de gestió i regulació emocional millora el rendiment acadèmic, redueix les conductes disruptives i promou conductes positives envers els altres. El curs facilitarà al docent les eines adients per ajudar-lo a ser un docent emocionalment competent.
|
| |
Objectius |
● Proporcionar un marc teòric de referència en relació a l’educació emocional.
● Desenvolupar les pròpies competències emocionals.
● Potenciar el coneixement de les pròpies emocions i la identificació de les dels altres.
● La millora de la gestió i regulació de les pròpies emocions i de l’alumnat.
● Prevenir els efectes perjudicials de les emocions negatives i potenciar l’habilitat per generar–ne de positives.
● Desenvolupar l’habilitat d’automotivar-se i d’adoptar una actitud positiva davant la vida.
● Proporcionar estratègies i recursos per a treballar l’educació emocional a l’aula.
● Facilitar eines comunicatives al docent : el llenguatge assertiu, els missatges JO.
● Gestió de conflictes : “ guanyar-guanyar “ , la mediació escolar.
|
| |
Continguts |
Mòdul 1. Educació emocional
-Origen concepte intel•ligència.
-Intel•ligències múltiples (I. emocional).
-Competències emocionals.
-Docent emocionalment competent.
-Beneficis educación emocional a l’aula.
Mòdul 2. El que ens mou, el que ens motiva, és el que ens emociona
-Emocions. Definició.
-Classes d’emocions.
-Emocions bàsiques.
Mòdul 3. Regulació emocional
-Com regular.
- Tècnica NEMO.
-Estratègies per docents.
-Mindfulness.
-Gestionar les emocions dels altres.
Mòdul 4. Habilitats socials i comunicatives
-Habilitats bàsiques.
-Assertivitat.
-Missatge jo.
Mòdul 5.Mediació de conflictes
-Situacions concretes.
-Tu guanyes , jo guanyo.
-Resolució de conflictes.
-Mediació escolar
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
- L’aplicació a l’aula consistirà en implementar alguna activitat pràctica treballada.
- El professorat haurà de presentar les evidències d’aquest treball.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre)
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
02/10/2018 |
1830 |
2000 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
dimarts |
30/04/2019 |
1830 |
2000 |
|
| |